Friday, September 13, 2013

Penat

" berhadapan dengan manusia yang punya berjuta perangai,
sungguh aku katakan aku penat, penat teramat sangat. "

..................................................................................................................

adakala mereka menguji
adakala mereka mencabar
adakala mereka mempermainkan
adakala sungguh mereka
inginkan aku menjadi singa jadian

penat berhadapan dengan mereka
mereka menuntut aku menjadi sabar
tapi
mampukah aku menjadi sabar?

kesabaran manusia punya tahap
tahap dimana aku sendiri tak punya jalan
aku buntu bilamana
mereka menguji kesabaran aku

jadi aku belajar menjadi pendiam
belajar menjadi mati hati
belajar menjadi keras mata telinga hati

disini aku belajar sesuatu
belajar mengenai kepenatan hati dan minda
walaupun aku tahu itu semua hanyalah
permainan hati dan minda.

bersabarlah diri selagi kau mampu
bersabarlah dunia lala lina



No comments:

Post a Comment