Friday, October 18, 2013

Hari Itu

" kau datang pada hari tu dengan senyuman,
kau pergi pada hari itu dengan gelak tawa "

......................................................................................................

hari itu aku lihat kamu,
kamu sedang ketawa bahagia,
aku takut untuk mendekat,
jadi aku jarakkan diri dengan kamu.

bukan niat untuk beriak sombong,
tapi berniat untuk tidak menganggu,
aku tahu kamu sedar aku ada,
tapi kamu juga beriak sama.

aku habiskan waktu disitu bersama dia,
dia yang selalu ada jatuh bangunnya aku,
aku tahu kamu nampak,
tapi aku juga beriak sama seperti yang kamu lakukan.

hari itu aku belajar sesuatu,
belajar mengenai kita yang tiada kita lagi,
mengenai jurang yang kita sendiri ciptakan,
jadi aku dan kamu adalah berbeza.

aku pernah lupa dulu,
bahawa aku dan kamu takkan pernah bersatu,
kerana kita berdua bukan untuk ditakdirkan,
jadi aku didik diri aku lupakan kamu.

tapi bila aku belajar melupakan,
bayang kamu pasti datang bersama mimpi yang indah,
aku ingin tahu kenapa kamu datang bayang?
kamu rindu aku, atau aku rindu kamu?

hari itu sudah pergi,
pergi bersama angin,
angin malam yang dihembus sang bulan.
dalam dunia aku
lala lina adalah mimpi.



No comments:

Post a Comment